Reklamační řád

📄 Reklamační řád

1. Úvod

Tento reklamační řád upravuje podmínky pro uplatnění reklamace zboží zakoupeného na našem e-shopu [www.svetozdob.cz] (dále jen „prodávající“) v souladu s platnými právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

2. Práva spotřebitele

Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci zboží v případě:

  • vady zboží, která se projevila při běžném užívání;

  • neodpovídajícího množství, druhu nebo kvality zboží;

  • jiného nesouladu s kupní smlouvou.

3. Lhůta pro uplatnění reklamace

  • Spotřebitel může reklamovat zboží do 24 měsíců od jeho převzetí, pokud se jedná o nové zboží.

  • U vad, které se projeví do 6 měsíců od převzetí, se předpokládá, že vada existovala již při převzetí (důkazní břemeno je na prodávajícím).

  • U vad, které se projeví po uplynutí 6 měsíců, může spotřebitel vadu reklamovat, ale je nutné prokázat, že vada existovala již při převzetí.

4. Postup reklamace

  1. Kontaktujte nás
    Reklamaci je nutné nejprve uplatnit písemně e-mailem na [email e-shopu] nebo telefonicky na [telefonní číslo].
    Uveďte:

    • číslo objednávky,

    • název a popis zboží,

    • popis vady a datum zjištění vady.

  2. Zaslání zboží
    Po dohodě zašlete zboží bezpečně zabalené na adresu:
    Vánoční ozdoby a svícny s.r.o.

     

    Prostřední Lánov 353, 543 41, Lánov
  3. Vyřízení reklamace

    • Prodávající reklamaci vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.

    • Spotřebitel bude informován o způsobu vyřízení (oprava, výměna, sleva nebo vrácení peněz).

5. Způsoby vyřízení reklamace

  • Oprava zboží – odstranění vady zboží.

  • Výměna zboží – dodání nového bezvadného zboží.

  • Sleva z kupní ceny – úměrné snížení ceny zboží.

  • Vrácení peněz – úplné vrácení kupní ceny, pokud nelze zboží opravit nebo vyměnit.

6. Náklady spojené s reklamací

  • Náklady na dopravu reklamovaného zboží nese prodávající, pokud se jedná o oprávněnou reklamaci.

  • V případě neoprávněné reklamace si prodávající vyhrazuje právo požadovat náhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace.

7. Odmítnutí reklamace

Reklamace může být odmítnuta, pokud:

  • byla zboží poškozeno nevhodným používáním nebo manipulací,

  • byla porušena záruční známka nebo etiketa,

  • došlo k mechanickému poškození způsobenému spotřebitelem.

8. Závěrečná ustanovení

  • Tento reklamační řád je k dispozici na e-shopu a je součástí kupní smlouvy.

  • Veškeré spory se budou řešit v souladu s platnými právními předpisy České republiky.