Reklamační řád
📄 Reklamační řád
1. Úvod
Tento reklamační řád upravuje podmínky pro uplatnění reklamace zboží zakoupeného na našem e-shopu [www.svetozdob.cz] (dále jen „prodávající“) v souladu s platnými právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
2. Práva spotřebitele
Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci zboží v případě:
-
vady zboží, která se projevila při běžném užívání;
-
neodpovídajícího množství, druhu nebo kvality zboží;
-
jiného nesouladu s kupní smlouvou.
3. Lhůta pro uplatnění reklamace
-
Spotřebitel může reklamovat zboží do 24 měsíců od jeho převzetí, pokud se jedná o nové zboží.
-
U vad, které se projeví do 6 měsíců od převzetí, se předpokládá, že vada existovala již při převzetí (důkazní břemeno je na prodávajícím).
-
U vad, které se projeví po uplynutí 6 měsíců, může spotřebitel vadu reklamovat, ale je nutné prokázat, že vada existovala již při převzetí.
4. Postup reklamace
-
Kontaktujte nás
Reklamaci je nutné nejprve uplatnit písemně e-mailem na [email e-shopu] nebo telefonicky na [telefonní číslo].
Uveďte:-
číslo objednávky,
-
název a popis zboží,
-
popis vady a datum zjištění vady.
-
-
Zaslání zboží
Po dohodě zašlete zboží bezpečně zabalené na adresu:
Vánoční ozdoby a svícny s.r.o.
Prostřední Lánov 353, 543 41, Lánov -
Vyřízení reklamace
-
Prodávající reklamaci vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
-
Spotřebitel bude informován o způsobu vyřízení (oprava, výměna, sleva nebo vrácení peněz).
-
5. Způsoby vyřízení reklamace
-
Oprava zboží – odstranění vady zboží.
-
Výměna zboží – dodání nového bezvadného zboží.
-
Sleva z kupní ceny – úměrné snížení ceny zboží.
-
Vrácení peněz – úplné vrácení kupní ceny, pokud nelze zboží opravit nebo vyměnit.
6. Náklady spojené s reklamací
-
Náklady na dopravu reklamovaného zboží nese prodávající, pokud se jedná o oprávněnou reklamaci.
-
V případě neoprávněné reklamace si prodávající vyhrazuje právo požadovat náhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace.
7. Odmítnutí reklamace
Reklamace může být odmítnuta, pokud:
-
byla zboží poškozeno nevhodným používáním nebo manipulací,
-
byla porušena záruční známka nebo etiketa,
-
došlo k mechanickému poškození způsobenému spotřebitelem.
8. Závěrečná ustanovení
-
Tento reklamační řád je k dispozici na e-shopu a je součástí kupní smlouvy.
-
Veškeré spory se budou řešit v souladu s platnými právními předpisy České republiky.
